Persian Motorcycle Club --موتور سيکلت --www.motorkadeh.com-موتورکده - اولین کلوپ موتورسواری ایرانی در جهان

Friday, October 10, 2008

لباس مخصوص موتورسواری!

لباس مخصوص موتورسواری بسیار مهم میباشد..به دو دلیل کلی..یکی برای حفاظت بدن در تصادفات..دیگری برای حفاظت بدن در مقابل شرایط آب و هوا و باد شدید..

در ایران کلاه ایمنی را قانونی کرده اند..در امریکا همچون ایران میباشد. هر چند کاخانجات سازنده کلاه اصلا هیچ چیز را تضمین نمیکنند..بهترین کلاههای ایمنی برند shoei میباشد...در اینجا لیست این برندها را بترتیب میاورم..

1- Shoei

2- Arai

3-Shark

4- Icon

5- KBC

و غیره..لازم به ذکر است که اینها فقط برای استفاده برای موتورهای ریس میباشند..

برندهای مختلفی دیگری هستند که جملگی زیر 200 دلار میباشند که به علت گستردگی ما نامی از انها نمیبریم..

.............................

لباسها..

کاپشن موتور ریس بسیار مهم است و بدون آن رانندگی با موتور ریس تقریبا غیر ممکن میباشد..جریان باد شدیدی که از روی بدن شما در موقع رانندگی میگذرد در سرعتهای بالای 130 کیلومتر بسیار خطرناک میگردد و جاکت مخصوص میتواند شما را حفاضت کند..بدون آن جریانات باد بر روی لباس شما تاثیر مستقیم در فرمان میگذارد و کنترل موتور را غیر ممکن میسازد..جاکتها بسته به نوع سرعتی شما میخواهید بروید متغیر هستند..من برای سرعتهای زیر 100 کیلومتر از جاکتهای معمولی چرمی شیک .برای سرعتهای تا 180 کیلومتر از جاکت مخصوصی چرم سنگین که ضمن داشتن پروتکشن سیستم تهویه داشته باشته از طریق زیپهای آن و کمی در بدن جای بازی داشته باشه استفاده میکنم ..و برای سرعت تا 250 کیلومتر از جاکت مخصوص چرم طوری شده چسبنده و بسیار سبک و در سرعتهای بالای 250 کیلومتر از لباس سراسری چرمی چسبنده که پشت جاکت برامدگی جریان هوا داشته باشه استفاده میکنم..

بهترین برندها

1-Dainese

2-Core teck

3- Frank Thomas

4- Alpina stars

5-Icon

6-Joe Rocket

و غیره...

............................

پوتین موتورسواری..

پوتینها هم به چند دسته تقسیم میشوند..پوتینهای ساق کوتاه برای استفاده معمولی و روزمره

پوتینهای ساق بلند برای استفاده گردشی یک روزه یا آخر هفته..

پوتینهای مخصوص ساق خیلی بلند حرفه ای برای استفاده در پیست.

برندهای مختلفی دارند و هم اکنون بخاطر تقاضای زیاد در بازار برند های معرفی چون پوما و تمپرلند هم پوتین میزنند..قیمتهای انان از 75 دلار شروع و تا 1000 دلار در نوسان است..موتور سواران حرفه ای معمولا 3 نوع پوتین که در بالا نام برده شد را تهیه میکنند..

.....................

دستکشها جملگی پروتکشن در بالا دارند برای حفاضت از سنگ ریره و برخرد آن به اسخوانهای انگشت..

به دو دسته تقسیم میشوند..ساق کوتاه و ساق بلند..که ساق کوتاه برای روزمره و ساق بلند برای مسابقه مورد استفاده قرار میگیرد..

نظر بدید!

No comments:

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)
San Francisco, USA