Persian Motorcycle Club --موتور سيکلت --www.motorkadeh.com-موتورکده - اولین کلوپ موتورسواری ایرانی در جهان

Monday, May 07, 2007

بازگشت فوگاتی به رقابتهای سوپربایک 2008

کارل فوگاتی، قهرمان چهار دوره مسابقات موتورسواری سوپربایک، برای حضور در مسابقات سال 2008 به عنوان رئیس تیم
موتورسواری، با شرکت موتورسازی ایتالیایی آگوستا قرارداد تازه ای امضا کرد.

فوگی

فوگاتی همراه تیم دوکاتی بین سالهای 94 تا 99 میلادی چهار بار به قهرمانی این مسابقات

رسیده بود و در سال 2000 در پیست فیلیپ آیلند استرالیا با این مسابقات خداحافظی کرد و پس از آن تصمیم گرفت تا تیمی با مالکیت خودش در این مسابقات را راه اندازی کند.

او به عنوان رئیس و مدیر تیم "پتروناس فوگاتی" در قهرمانی سوپربایک فعالیتش را شروع کرد، اما پس از سه سال حضور این تیم در رقابتها، شرکت مالزیایی نفتی پتروناس به علت عدم کسب امتیاز کافی در لیست قهرمانی از همکاری خود با این تیم صرف نظر کرد.

رئیس شرکت آگوستا، کلودیو کاستیگلیونی است که پیش از این مالک تیم دوکاتی بود. فوگاتی در سال 1994 همراه با تیم دوکاتی قهرمان شده بود.

فوگاتی گفت: "او (کلودیو کاستیگلیونی) در رسیدن به موفقیت ها و آروزهایم در سوپربایک شریک بود. این باعث افتخار است که دوباره با او کار کنم."

فوگاتی قرار است در ماه ژوئن، پیش از مسابقات TT ، با موتور F4R 312 در رژه نمایشی این مسابقات با موتوری که قرار است از سال 2008 در رقابتهای سوپربایک شرکت کند، رانندگی کند.

مختصری از برگزاری مسابقات سوپربایک

مسابقات جهانی سوپربایک از سال 1987 در پیست سرعت دیتونا در فرانسه آغاز به کار کرد و ازسال 1988 به تایید فدراسیون جهانی موتورسواری درآمد و در سراسر دنیا به صورت قانونی فعالیتش را آغاز کرد.


جیمز تاسلند راننده بریتانیایی تیم هوندا، در حال حاضر صدر نشین جدول فصل جدید این مسابقات است.

اولین مسابقه جهانی این رقابتها در همان سال در پیست دانینگتون پارک بریتانیا برگزار شد که مارکو لوچینلی از ایتالیا در آن به مقام اول رسید.

در ابتدا تنها سه شرکت موتورسازی در جهان از جمله دوکاتی، یاماها و هوندا به این مسابقات پیوستند و کمتر از دو سال شرکت های دیگر نظیر سوزوکی و کاوازاکی نیز به این مسابقات ملحق شدند.

فرق موتورهای شرکت کننده در سوپربایک با موتورهای مسابقات گراندپری موتوجی پی در حجم موتور و وزن آن است. موتورهای سوپربایک از 800 سی سی به بالا هستند در صورتی که موتوجی پی زیر 800 سی سی کار می کند.

این مسابقات که امسال بیستمین فصل برگزاری اش را جشن می گیرد با صدر نشینی جیمز تاسلند راننده بریتانیایی تیم هوندا، در حال برگزاری است و تا کنون پنج مسابقه را پشت سر گذاشته است.

No comments:

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)
San Francisco, USA