Persian Motorcycle Club --موتور سيکلت --www.motorkadeh.com-موتورکده - اولین کلوپ موتورسواری ایرانی در جهان

Monday, May 07, 2007

دو از سه برای استونر در موتوگراندپری

کیسی استونر، راننده ۲۱ ساله استرالیایی تیم دوکاتی در سومین مرحله از قهرمانی موتوگراندپری، در حضور بیش از ۴۰ هزار تماشاچی مشتاق که در ترکیه برگزار شد به مقام اول دست یافت.

تنها کمتر از اتمام یک دور، ابتدا ولنتینو راسی راننده ۲۸ ساله ایتالیایی تیم فیات یاماها و هفت بار قهرمان کل مسابقات موتوگراندپری (رده های مختلف، ۱۲۵ سی سی به بالا)، کنترل موتورش را از دست داد و ۵ رتبه عقب افتاد.

تنها چند ثانیه بعد، الیویر جک راننده فرانسوی تیم کاوازاکی با یک اشتباه به موتور کالین ادوارد راننده آمریکایی تیم یاماها خورد و باعث شد دو راننده دیگر دنی پدروسا از تیم هوندا و کریس ورمیولان از تیم سوزوکی نیز زمین خورده و از دور مسابقه خارج شوند. ورمیولان دوباره به پیست بازگشت و آخر شد.

شدت برخورد موتورها به حدی بود که پدروسا و الیویر جک هر دو به بیمارستان منتقل شدند.

استونر در همان مراحل اولیه که توانست از راسی سبقت بگیرد، تا آخر با اختلاف زیادی جلوتر از همه از خط پایان گذشت. او سال گذشته همراه تیم LCR هوندا، توانسته بود در همین پیست به مقام دوم برسد و سال قبل تر در مسابقات 250 سی سی پیروزی این مسابقات را از آن خود کرده بود.


الیویر جک راننده فرانسوی تیم کاوازاکی با یک اشتباه به موتور کالین ادوارد راننده آمریکایی تیم یاماها خورد.

برای مقام دوم و سومی رقابت شانه به شانه ای بود که در نهایت مقام دوم این مسابقه را تونی الیاس راننده اسپانیایی تیم "هوندا گرسینی"که از مقام دهم مسابقه را شروع کرده بود کسب کرد و لوریس کپراسی راننده ایتالیایی تیم دوکاتی سوم شد.

راسی صدر نشین جدول این مسابقات به علت نداشتن گریپ کافی در تایرهایش با زمین، هر دور مغلوب یک راننده می شد و در نهایت تنها توانست در مقام دهم از خط پایان بگذرد. او مسابقه را از مقام اول شروع کرده بود.

استونر پیش از این در مرحله اول مسابقات که در پیست لوسیل دوحه برگزار شد به مقام اول دست یافته بود.

پیست ترکیه برای سومین سال است که میزبان مسابقات موتو گراندپری است و به گفته فدراسیون موتورسواری احتمالا سال آینده جای خود را به پیست ایندیاناپلیس آمریکا خواهد داد।

استونر
استونر پیش از این در مرحله اول مسابقات که در پیست لوسیل دوحه برگزار شد به مقام اول دست یافته بود.

No comments:

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)
San Francisco, USA