Persian Motorcycle Club --موتور سيکلت --www.motorkadeh.com-موتورکده - اولین کلوپ موتورسواری ایرانی در جهان

Monday, May 07, 2007

پیروزی نفس گیر بیلیس در سوپربایک

پنجمین مرحله ا زمسابقات فصل جدید سوپربایک، در ۲۲ لپ در پیست آسن، هلند برگزار شد و تروی بیلیس راننده استرالیایی تیم دوکاتی، با اختلاف بسیار کم نسبت به نفر بعدی به مقام اول رسید.

در این مسابقه که به علت پیچ های کوتاه، یکی از سخت ترین مراحل مسابقات موتورسواری محسوب می شود، بیلیس قهرمان فصل گذشته این مسابقات، رقابتی نفس گیر با جیمز تاسلند راننده بریتانیایی تیم هوندا، صدر نشین فعلی جدول، داشت.

برد او برای همه، حتی خودش غیر منتظره بود، چرا که تاسلند تا آخرین لحظه و آخرین پیچ از او جلو بود.

نفر سوم این مسابقه چهره تازه وارد رقابتهای سوپربایک، مکس بیاجی راننده ایتالیایی تیم سوزوکی شد.

تاسلند که تا نیمه های مسابقه از همه جلوتر بود مغلوب سبقت نوریوکی هاگا راننده ژاپنی تیم یاماها شد، اما چندی نگذشت که موتور هاگا با اشکال فنی (جعبه دنده) مواجه شد و او از کسب امتیاز باز ماند.

تاسلند دوباره جلو افتاد و تنها چند دور تا پایان مسابقه بیلیس توانست از او سبقت بگیرد، اما فاصله دو موتور سوار بسیار کم بود تا اینکه تاسلند تنها سه پیچ تا پایان مسابقه صدر نشینی را گرفت ولی در ثانیه های آخر مغلوب بیلیس شد.

تاسلند با وجود نرسیدن به مقام اول دراین مسابقه همچنان ۱۹۶ امتیاز در صدر جدول قهرمانی قرار دارد.

هر مرحله از مسابقات سوپربایک در دو قسمت صبح و بعد از ظهر انجام می گیرد و مجموع امتیازات آن برای قهرمانی کل به حساب می آید.

جیمز تاسلند پیش از این در سال ۲۰۰۴ در مسابقات سوپربایک قهرمان شده بود و سال گذشته با اختلاف نچندانی مغلوب تروی بیلیس استرالیایی از تیم دوکاتی شد و در مقام دوم کل مسابقات ایستاد.

مرحله بعدی این مسابقات ۱۳ ماه مه در پیست مونزای ایتالیا خواهد بود।

بیلیس
برد بیلیس برای همه، حتی خودش غیر منتظره بود، چرا که تاسلند تا آخرین لحظه و آخرین پیچ از او جلو بود.

No comments:

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)

Mehdi Asghari (Hadi-Busa)
San Francisco, USA